AVIS


Antal husstande 80 . Årgang 22 . Nummer 1 . Marts 2003.
Hjemmesideadresse: http://www.gl-toftegaard.dk



Sct. Hans - aften - mandag d. 23.06.03

Traditionen tro holder grundejerforeningen Sct. Hans aften - arrangement.
Mød op på boldbanen kl. 19.30 til en omgang rundbold. Øl og vand kan købes.
Kl. 21.00 tændes bålet - heksen brændes af og vi synger midsommervisen.
Der serveres et lille glas til de voksne og børnene får mulighed for at lave snobrød.
Kom og hyg dig med familie og naboer!

"Toftiade" og børnekræmmermarked - lørdag d. 30.08.03

Børnene holder kræmmermarked kl. 10.00 - 12.00 på det grønne område ved petanquebanen. Alle mødes kl. 13.00 samme sted.
Formanden byder velkommen og herefter skal der dystes i diverse sjove konkurrencer - lige noget for børn samt barnlige sjæle!
Kl. 17.00 er der fællesspisning. Hver familie medbringer mad til en stor fælles buffet.
Reserver allerede nu denne dag/aften! Vi glæder os til at se jer alle.

Pavilloner

I forbindelse med "Toftiaden" indkøber bestyrelsen 3 mindre pavilloner med sidestykker. Denne dag skal de benyttes til overdækning af buffeten, men måske har du/I brug for at låne en eller flere til et fremtidigt arrangement?
Dette kan lade sig gøre ved henvendelse til formanden (DM 85) eller Maj-Britt Olsen (TD 23) vedr. reservation samt lån.

Fars dag

Bjørnebanden holdt "møde" d. 5. juni. Alt forløb som "planlagt".
Alle fik gode sild!
Imens hyggede de andre sild sig med børn og tøjbytning på legepladsen.

/redaktionen.


Legeplads dagen.

Søndag d. 11-5-03 havde vi legepladsdag, det var som sædvanligt en god og hyggelig dag, med dejligt vejr.
Starten gik kl. 10:00 med en lille dram, til dem der havde lyst, og så var det ellers om at komme i gang med opgaverne. Arbejdssedlerne blev hurtigt udfyldt med navne.
I år var der, desværre nogle ekstra opgaver der skulle udføres, på grund af hærværk. Nogle havde kastet med sten på skuret, således var der flere brædder der var slået itu. En større opgave var også en ny hængebro, længe efterlyst af børnene, ellers bestod arbejdet hovedsageligt i vedligeholdelse af legepladsen, såsom at udskifte knækkede brædder, fastgøre platforme osv.
Pauser blev det heldigvis også til, hvor man kunne nyde en øl eller vand. Slikposer til de flittige børn som hjalp med at samle skrald eller på anden måde var behjælpelige, var der også tænkt på.
Ved frokost tid blev der serveret håndmadder i stride strømme, men der var også run på dem.
Nogle af arbejdsopgaverne var af en størrelse hvor resultatet hurtigt viste sig andre var, som før nævnt, af længere varighed bl.a. kan nævnes: ny platform ved rutsjebanen og en ny hængebro. Der var andre opgaver vi ikke nåede at fuldføre, men der skal jo også være noget til næste år.
Som tak for arbejdsindsatsen, kunne alle repræsenterede husstande tage en flaske vin med hjem til aftensmaden, dog var der flere der glemte dette.

Der var et rimeligt godt fremmøde, som tallene herunder viser.

Antal huse repræsenteret: 17
Antal personer: 39
Antal opgaver udført: 17
Antal opgaver i alt: 21

Man må sige at resultatet er tilfredsstillende, arbejdsopgavernes størrelse taget i betragtning. Nogle manglende opgaver var bl.a.:
Reparation at hegnet ved tennisbanen samt nyt tag på et af legehusene


Hængebroen bliver testet.



På legeplads udvalgets og bestyrelsens vegne skal der lyde en stor tak til alle der gav en hånd med og var med til at gøre denne dag hyggelig som altid.

Med venlig hilsen.
Legepladsudvalget og bestyrelsen